Mijn favorieten

Verkoop van uw woning

 

Wilt u uw woning verkopen in of rondom Utrecht?

Bij de verkoop van uw woning is een zorgvuldige aanpak van het grootste belang. Uw doel is om het beste resultaat te bereiken, wij hebben de kennis, expertise en gedrevenheid om dit voor u te realiseren. We zijn al 130 jaar actief in Utrecht en hebben dus maximale kennis van de markt.

Wij komen graag bij u thuis langs om ons zelf voor te stellen en onze werkwijze aan u toe te lichten. In dit gesprek nemen wij ook uw woning op, om zo tot een juiste vraagprijs en opbrengstwaarde te komen. Indien nodig wordt er kadastraal –, bodemonderzoek en/of een bouwtechnische keuring uitgevoerd. Zo komen u en de kopers van uw woning niet voor onverwachte verrassingen te staan.
 

Vraagprijs & verkoopstrategie

We geven een goed onderbouwd advies over de vraagprijs en de te volgen verkoopstrategie. Dit is de belangrijkste stap in het hele verkoopproces. De juiste waardebepaling bepaalt een groot gedeelte van het succes van de verkoop. Daarna geven we u een duidelijk en helder inzicht van de kosten. Bent u akkoord met de strategie en de kosten dan gaan we over tot het vastleggen van de gemaakte afspraken in een opdrachtbevestiging.
 

Presentatie

Voordat we de woning in de markt zetten gaan we eerst zorgen voor de beste presentatie van uw woning. Voor de woningpresentatie wordt gewerkt met een professionele fotograaf om zo gegarandeerd te zijn van de beste foto’s en plattegronden van uw woning. We maken representatieve verkoopbrochures met pakkende teksten, scherpe foto’s en de voor de koper relevante bijzonderheden van uw woning. Daarna melden we uw woning aan in het NVM-uitwisselingssysteem, waarmee alle NVM-Makelaars en woningzoekenden worden geïnformeerd. Uiteraard wordt uw woning ook op Funda en op onze eigen website getoond. We plaatsen een opvallend TE KOOP bord, zodat de buurt er niet omheen kan dat uw woning te koop staat.
 

Bezichtiging & onderhandeling

Nu de woning overal optimaal gepresenteerd wordt kunnen de bezichtigingen beginnen. Onze makelaars geven een rondleiding door uw woning waarbij vol enthousiasme en op een professionele en eerlijke manier een juiste voorstelling van uw woning wordt meegegeven. Na iedere bezichtiging krijgt u direct te horen van de eerste reactie is. Daarnaast kunt u via het klantenintranet kunt u alle informatie en terugkoppelingen terugvinden. Als een van de kijkers besluit de woning te willen kopen kan de onderhandeling beginnen. Om voor u het beste resultaat te bereiken maken onze makelaars gebruik van al hun expertise. Dit is waarom u Waltmann Makelaars heeft ingehuurd. 
 

Overdracht van de woning

Na mondelinge overeenstemming zal door ons de koopovereenkomst zorgvuldig worden opgesteld. Na ondertekening door alle partijen is de koop gesloten. Na ontvangst van een kopie van deze overeenkomst door koper heeft hij nog 3 dagen bedenktijd. Na deze periode (en na het vervallen van ontbindende voorwaarden) is de koop onherroepelijk en dient koper een waarborgsom of bankgarantie bij de notaris te deponeren (10% van de koopsom).

Op de afgesproken datum van overdracht vindt er een eindinspectie plaats in uw woning, als alles akkoord is bevonden door koper, gaat u samen met onze makelaar naar de notaris. Hier bent u na ondertekening van de akte geen eigenaar meer van de woning en mag u de sleutels overhandigen.

 

Uw makelaar

Rutger Kanters en Wim Bentum hebben jarenlange ervaring in de makelaardij. Neem gerust contact op voor meer informatie of het maken van een afspraak.

  
 Rutger Kanters
06-31684297 r.kanters@waltmann.nl
 Wim Bentum
06-21296672 w.bentum@waltmann.nl

Hoe onze klanten ons beoordelen: